Ook Grolsch schroeft bierprijs horeca op

Ook Grolsch schroeft bierprijs horeca op

Na Heineken verhoogt ook Grolsch de bierprijzen voor de horeca. Met ingang van 15 april gaat de bierprijs met 3 procent omhoog. Marktleider Heineken meldde eerder deze maand een stijging van de horecaprijzen met ruim 5 procent.

In navolging van marktleider Heineken maakt ook Grolsch bekend dat het de bierprijzen voor de horeca verhoogt. Woordvoerder Helen ter Huurne zegt tegen Misset Horeca dat het gaat om een prijsverhoging van drie procent die ingaat op 15 april. Grolsch verhoogt de prijzen om de stijgende kosten en de inkomsten met elkaar in de pas te laten lopen. 'Grondstofprijzen zijn gestegen en ook energie is duurder geworden. Dat moeten we doorberekenen.'

Bierprijzen supermarkt

Ter Huurne laat weten dat ook de retail een prijsverhoging heeft gekregen. Met ingang van 1 maart zijn ook voor dit afzetkanaal de prijzen met drie procent gestegen, zegt Grolsch. Over het prijsverschil tussen horeca en retail wil ze niet nader ingaan. 'Het zijn heel verschillende markten waarvoor een andere strategie geldt,' is het enige commentaar dat ze daar op wil leveren.

Eerder deze maand meldde marktleider Heineken een verhoging van de bierprijzen met ruim 5 procent. In een reactie liet directeur Lodewijk van der Grinten van Koninklijke Horeca Nederland weten dat 'het groeiende prijsverschil tussen bier in de supermarkt en in het café niet meer is uit te leggen aan de consument'.