nieuws

Drukbezochte Café Kennisdag vol discussies en leermomenten

Café

Ruim honderd bezoekers hebben maandag 3 juni de Misset Horeca Café Kennisdag bijgewoond. Horecaprofessionals uit het hele land kregen in het Postillion hotel in Bunnik een uitgebreid programma voorgeschoteld met workshops, managementsessies en handige tips van diverse sprekers en elkaar.

Drukbezochte Café Kennisdag vol discussies en leermomenten
Eens of oneens, de meningen liepen tijdens de verschillende discussies flink uiteen.

De bezoekers werden welkom geheten door Misset Horeca’s hoofdredacteur Martine Zuil die de aanwezigen een aantal prikkelende stellingen voorlegde over onder meer zwart geld in de horeca, wurgcontracten en de horeca als bijbaan. Dit zorgde voor een levendige discussie onder de aanwezigen.

Prikkelend

Daarna was het woord aan Wenda Kielstra van Consumatics. In haar presentatie legde ze de nadruk op het binnenhalen van verborgen omzet, onder meer door de zintuigen te prikkelen via bijvoorbeeld smeuïge teksten –ogen-, klassieke muziek –oren- en/of kunstmatige geuren –neus-.

Na de pauze was het tijd voor Jan van Hout van MKB Adviseurs. In zijn sessie Financieel Management benadrukte hij het belang van benchmarken. Weten hoe de cijfers in de markt zijn is van vitaal belang voor je bedrijf, aldus Van Hout.

De financiële sessie werd gevolgd door een uiteenzetting van Ludo de Boo over marketingstrategie. Hij gaf de aanwezige ondernemers tips mee, waarvan de eerste even eenvoudig als belangrijk is: ga er eens goed voor zitten en doe het doordacht.

Worstelen met social media

Het laatste woord was voor Richard van Hooijdonk van MarketingMonday. De kern van zijn betoog: business wordt social business. Ondanks het feit dat 60% van het internetverkeer wordt veroorzaakt door social media zijn veel organisaties nog steeds zoekende naar de optimale integratie van social media in hun strategie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels