Het bedrijfsresultaat steeg met 5,8 procent tot 3,9 miljard dollar (€2,9 miljard). Dat is iets beter dan analisten hadden verwacht. De omzet kwam uit op 10,6 miljard dollar (bijna €8 miljard), 3,9 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2012.
Prijsstijgingen
AB InBev profiteert vooral van de verkoop van hoger geprijsd bier. In aantallen nam de verkoop in alle markten behalve Azië juist af. Wereldwijd daalde het verkochte volume met 1,2 procent tot 105,8 miljoen hectoliter. De daling was het grootst in West-Europa (-7 procent).
Verkoopvolume
De Belgische brouwer wijst erop dat het verkoopvolume in Brazilië, samen met de VS de belangrijkste markt voor het bedrijf, afgelopen kwartaal slechts 0,4 procent lager was dan een jaar geleden.
Begin dit jaar had het bedrijf nog te maken met een fors lagere verkoop (-8,2 procent) in het Zuid-Amerikaanse land, maar die is de laatste maanden aangetrokken. Dat komt onder meer door een verhoogde bierconsumptie tijdens het voetbaltoernooi FIFA Confederations Cup dat onlangs in Brazilië werd gehouden.
Bron: ANP