Belgische brouwers in actie tegen dalende consumptie

Belgische brouwers in actie tegen dalende consumptie

De Belgische brouwers hebben de handen ineen geslagen. Omdat onze Zuiderburen steeds minder bier drinken en minder vaak kiezen voor eigen producten, zijn de brouwers gestart met de campagne 'Fier op ons bier'.

Voor veel Nederlanders is België onlosmakelijk verbonden met bier. Maar de Belgen zelf laten het gerstenat steeds vaker staan. Bovendien kiezen ze minder voor eigen producten.

Gezamenlijke campagne

En dat moet veranderen, menen de Belgische bierbrouwers. Zij slaan de handen ineen en lanceren voor het eerst een gezamenlijke campagne om bier te promoten in België onder het motto 'Fier op ons bier'.

Federatie bierbrouwers

'Voor veel Belgen is ons bier een beetje een gewoon product geworden', aldus Sven Gatz van de Federatie van Belgische Bierbrouwers woensdag 12 februari voor de camera van de Vlaamse zender VTM.

Buitenland

'In het buitenland is ons bier een topproduct. Die positie, die liefde, die passie: die willen we ook aan de Belgen overbrengen.'

In reclamespotjes moeten buitenlanders die fan zijn van het Belgische bier de Belgen overtuigen.

Bron: ANP