Grolsch gaat vormgeving pijpje aanpassen

Grolsch gaat vormgeving pijpje aanpassen

Bierbrouwer Grolsch brengt begin november een vernieuwd 'pijpje' op de markt voor haar Grolsch Premium Pilsner. De karakteristieke lijnen van de Grolsch beugelfles zijn gebruikt als inspiratie voor het design.

Het nieuwe design is gebaseerd op de voorkeuren van Nederlandse bierliefhebbers voor optimaal drinkgenot, zo laat Grolsch weten. Naast Grolsch Premium Pilsner zullen ook Grolsch Radler, Stender en Kornuit verkrijgbaar zijn in de nieuwe fles.

Uit onderzoek van Grolsch naar de wensen van consumenten voor de beste drinkervaring, blijkt dat de vorm en het design van de fles cruciaal zijn voor de ultieme bierbeleving. Zo is de beugelfles volgens Grolsch veruit de meest gewaardeerde Grolsch fles.

De aankondiging van de designwijziging van de fles betekent dat de grip van het pijpje wordt verstevigd door de combinatie van afgeplatte zijden en relief. Verder krijgt het pijpje een iets langer mondstuk en nek. Tevens voegt Grolsch als extra item een koelmeter toe op het etiket van het pijpje. De koelmeter kleurt blauw zodra het bier op de aanbevolen drinktemperatuur is ((6° Celsius).

De nieuwe fles van Grolsch is vanaf 3 november verkrijgbaar bij supermarkten, slijterijen en Grolsch horecagelegenheden. De vertrouwde Grolsch beugelfles, het Grolsch blik, het krat, de verpakking van de speciaalbieren en uiteraard het bier blijven ongewijzigd. De bestaande flessen worden 100% gerecycled.