Amsterdamse horeca: 10.000 euro voor arme gezinnen

Amsterdamse horeca: 10.000 euro voor arme gezinnen

Amsterdamse horecabedrijven hebben samen 10.225 euro opgehaald voor StreetSmart. Het geld komt ten goede aan Amsterdamse gezinnen die dakloos zijn of dreigen te raken. Julius Bar&Grill, Baut, Mazzo en Vermeer* behoorden tot de restaurants die per rekening een euro extra vroegen aan hun gasten.

Neva, Baut, Restaurant Max, Hotel Arena, Mazzo, A la Ferme, Julius Bar&Grill, Restaurant Vermeer* en de brasserie van het Conservatorium Hotel zijn enkele bedrijven die meededen aan de actie StreetSmart.

De horeca houdt in de maanden november en december opnieuw een actie voor dit goede doel. Per rekening ging 1 euro naar de Amsterdamse gezinnen.

Deelname voor de restaurantgasten is vrijblijvend. De bediening informeert gasten over de deelname met behulp van tafelkaartjes. Het gaat om een vrijwillige bijdrage van de gast.

StreetSmart is in 1998 bedacht in Londen en door de horecaondernemers Bert van der Leden en Sandra Chedi (Amstel Botel) naar Amsterdam gehaald. Bert van der Leden: 'StreetSmart kan de stad een stukje mooier maken en de sociale betrokkenheid tussen Amsterdammers versterken. Horeca ondernemers laten zich hiermee van hun beste kant zien.'

Ondernemers die in november en december mee willen doen aan StreetSmart kunnen mailen met: Annelies@streetsmart.nl.