Bocca Coffee stapt in thee

Bocca Coffee stapt in thee

Bocca Coffee participeert in 'April Tea', een nieuwe speler die zich richt op de markt voor hoogkwalitatieve thee.

April Tea richt zich volgens eigen zeggen met een beperkt assortiment op de Big Five van de thee: oolong, zwarte thee, groene thee, witte thee en Pu-erh, waarbij met name de eerste drie door de horeca veelgevraagd zijn. Juist door het weglaten van alle varianten wil het bedrijf de pure smaak van echte thee weer op de kaart zetten.

Tewis Simons van Bocca Coffee stelt dat net als kwaliteitskoffie ook de kwaliteitsthee om specialistische kennis vraagt. 'Bocca houdt bewust de focus op prachtkoffie met een goed verhaal. De terugkerende vraag van onze klanten gaf echter de doorslag voor de strategische samenwerking met April Tea, dat qua missie en bedrijfsfilosofie naadloos bij Bocca aansluit', aldus Simons.

Bocca en April Tea zullen niet alleen samen optrekken in de marktbewerking, maar de experts binnen Bocca hebben ook een stem bij de bepaling  van het assortiment. Menno Simons, mede-eigenaar, zegt hierover: 'Om uit het brede theeaanbod precies de pareltjes uit de markt te halen, vraagt zeer intensief proeven. Ook kwaliteitsbewaking, van plantage tot in de verpakking, is cruciaal. Op beide gebieden hebben wij ons ruimschoots bewezen. Het is mooi dat wij daarmee de aanwezige kennis en expertise binnen April Tea kunnen versterken'.

April Tea bevindt zich in de laatste fase van de marktverkenning en verwacht vanaf het vierde kwartaal van dit jaar te gaan leveren.