Supermarkt Heino stapt in horeca

Supermarkt Heino stapt in horeca

Supermarktondernemers Kim van de Worp en Marlinde Baarslag zijn in Heino naast hun supermarkt een horecabedrijf gestart: Buuffie's Proeflokaal. Het horecabedrijf heeft een duidelijke link met de Albert Heijn-winkel: er is een directe verbinding en op de kaart staan gerechten uit de Allerhande.

De horecagelegenheid is vanuit de supermarkt te bereiken, maar heeft ook een eigen ingang. Buuffies's serveert gerechten op basis van Albert Heijn-producten. De koffie wordt gezet met Perla-koffiebonen. Op de kaart komen royaal belegde broodjes en mooie salades met ingrediënten uit de supermarkt. 'Voor het avondeten kun je denken aan gerechten die ook in de Allerhande staan. De gerechten worden ook to go aangeboden. Daar is hier in Heino zeker behoefte aan.' Supermarkt en Proeflokaal moeten elkaar versterken en elkaars omzet een impuls geven. Bijvoorbeeld door een proeverij met wijnen die in de supermarkt worden verkocht.' zei het echtpaar eerder tegen Distrifood, een vakblad voor supermarkten.

Ranje met een rietje

Ranja met een rietje en een Bofkontje - een cakeje – staat op de kaart voor een euro. Tomatensoep kost 3,75, Hollandse biefstuk 18 euro en een dame blanche 4,50 euro. Een tapje (25 cc Hertog Jan) 2,20 euro. 'We willen vooral ook klantvriendelijk zijn. Overal is over nagedacht. De boodschappen kunnen desgewenst zelfs even in een koelcel worden geparkeerd.'

Concurreren met bestaande kroegen zegt Buuffie niet te doen. 'Wij zijn elke avond om 22.00 uur gesloten.' De horecagelegenheid mag alle dranken aanbieden die ook in de winkel worden verkocht, dus tot een alcoholpercentage van 14,9 procent. Buuffie's Proeflokaal is in april geopend. De nieuwe Albert Heijn winkel (voorheen C1000) opent op woensdag 7 mei.

Later deze week volgen meer foto's van Buuffie.