Ludieke actie 400 jaar Grolsch via Nu.nl

Ludieke actie 400 jaar Grolsch via Nu.nl

In samenwerking met Nu.nl brengt Grolsch vrijdag 7 augustus, eenmalig nieuws uit het verleden. In het kader van het 400-jarige jubileum van Grolsch is de website gehuld in een bijzonder jasje en krijgen bezoekers de mogelijkheid om terug te blikken in het verleden van de bierbrouwer.

Bezoekers van NU.nl kunnen alleen vandaag TOENpuntNL bekijken. Dit doen ze door een bijzondere handeling te verrichten. Wie via desktop of laptop Nu.nl bezoekt, drukt op de hoofdletter G, waarna  TOENpuntNL in beeld verschijnt. Wanneer je de nieuwswebsite bezoekt via een smartphone of tablet, dan swipe je de beugel van de Grolsch fles eraf en opent de eenmalige digitale krant.

Langstlopende commericals
Die speciale digitale editie bevat onder meer mijlpalen uit het verleden van de brouwer. Zoals een nieuwsbericht over reclameman Gerard Brummer die in de jaren ’50 vasthield aan de tv-commercial ‘Vakmanschap is Meesterschap’. Eén van  de meest succesvolle en langslopende tv-commercials uit de Nederlandse geschiedenis. ToenpuntNL is alleen vandaag te bezoeken.

Jaar lang vieringen
Het jaar 2015 staat voor de Enschedese brouwer in het teken van het 400-jarig jubileum. Zo werd de officiële viering op 16 mei luister bijgezet met een groot feest en was er een kleine week eerder al de officiële aftrap met '1000 x plop'.