NRCafé over Gouden Apenstaart Café Top 100: 'Elke dag mee bezig'

NRCafé over Gouden Apenstaart Café Top 100: 'Elke dag mee bezig'

Het Nieuw Rotterdams Café won maandagavond 16 november de Café Top 100 Gouden Apenstaart. Eigenaar Herman Hell: 'Wij zien social media niet als verkoop- maar als partnerkanaal. Een verlengstuk van onze visie.'

Dat ze de Gouden Apenstaart wonnen, vervulde het team van het Nieuw Rotterdamse Café met trots. Lichtelijk sprakeloos, maar razend enthousiast stonden ze op het podium. Het online beleid is echter al langere tijd een duidelijk speerpunt van NRC. Eigenaar Herman Hell: 'En dan is het fijn dat dit op deze manier beloond wordt.'

Voorlopers online

Volgens Hell is NRC al jarenlang bezig voor te lopen op dit gebied en worden er heel bewuste keuzes gemaakt. 'Veertien jaar geleden waren wij al één van de eersten met een nieuwsbrief. Voor de site hebben we gekozen voor een meer PR-achtig imago. Dus veel beeld en kleur, maar wel overzichtelijk met de broodnodige informatie.'

Minimagazine 24

Waar het gaat om social media maakt Hell ook heel bewuste keuzes. 'Wij zien social media niet als verkoop- maar als partnerkanaal. Wij kijken wat is tof voor de stad en voor ons bedrijf. Daar zijn we heel actief mee. Ook hebben we een 'minimagazine', 24, waarin we tweemaandelijks een blik achter de schermen geven. Dit magazine is online én in de zaak te koop.'

Social media als verlengstuk van visie

Verslagen van bezoekjes aan leveranciers kunnen dan ook zeker terugvinden. 'Maar niet om zoveel mogelijk ervan te verkopen. Als we bij de Monniken gaan kijken naar hun trappistenbier, dan wil ik laten zien hoe zij leven. Gaan we naar de boer, dan wil ik weten hoe hij over zijn vlees denkt en dát wil ik laten zien. Social media is een verlangstuk van onze visie.'