Vier finalisten door in Bacardi Legacy Cocktail Competition

Vier finalisten door in Bacardi Legacy Cocktail Competition

Voor het zevende jaar op rij wordt de wereldwijde Bacardi Legacy Cocktail Competition gehouden. De beste bartenders ter wereld worden uitgedaagd de nieuwe signature cocktail te bedenken en te  presenteren. Voorafgaand aan de Global Finals die in april worden gehouden in San Francisco vond vanavond de Benelux Final plaats in Amsterdam.

Tien finalisten toonden in Vondelpark3 in Amsterdam hun vernieuwende creaties.  Ze werden beoordeeld door een vakjury bestaande uit Richard Hunt (bartender, tiki cocktails), Dickie Cullimore (Global Brand Ambassador Bacardi), Mads Voorhoeve (bartender en directeur European Bartender School Amsterdam) en Rolf Schollaert (influential cocktail blogger en connaisseur uit België). De jury besliste aan de hand van de gekozen naam, het achtergrondverhaal, de smaak, de presentatie en de originaliteit van de cocktails welke de meeste potentie hebben om zich tot de nieuwe Mojito, Daiquirí of Cuba Libre te ontpoppen.

Vier bartenders most promising
De jury vond het niveau van de kandidaten dermate hoog dat niet drie maar vier kandidaten als most promising doorgaan en zullen strijden voor een plek in de Global finals. Die vier zijn Airto Cramer, werkzaam bij cocktailbar Tales & Spirits, met zijn cocktail A Capella Cocktail; Remco Babay, eigenaar van bar Porem, met zijn cocktail The Foreigner; Anya Lily Montague, werkzaam bij Mr. Porter, met haar cocktail The Companion en de Luxemburger Filoo About, werkzaam in zijn eigen bar Mamacita in Luxemburg, met zijn cocktail Rictyceius.

Podium
Met de competitie biedt Bacardi getalenteerde bartenders een professioneel podium. 'De afgelopen 7 jaar heeft de Legacy zich ontwikkeld tot een van de meest gerenommeerde cocktailcompetities ter wereld, waar bartenders uit 40 landen aan meedoen. Deelnemen is een enorme boost voor de reputatie van de bartenders op zowel nationaal als internationaal niveau', aldus Dickie Cullimore Global Brand Ambassador. 'Dit komt doordat we ons niet alleen richten op het vinden van de lekkerste cocktail of de beste bartender. We zijn echt opzoek een cocktail met een verhaal dat op alle fronten klopt. Alleen dan heeft het de potentie om wereldwijd erkend te worden. En welke bartender wil dat nou niet? Wij steunen de deelnemers in deze weg naar de top, zowel financieel als door kennisdeling.'

Global Finals
De vier overgebleven kandidaten krijgen budget en productondersteuning van Bacardi om de komende vijf maanden hun creatie op de kaart te zetten, te promoten en te laten zien dat hun cocktail het in zich heeft om een classic te worden. Degene die dat het beste doet mag naar de wereldfinale in San Francisco.