Oranjeboom keert terug op de Nederlandse biermarkt

Oranjeboom keert terug op de Nederlandse biermarkt

Biermerk Oranjeboom komt per 1 mei terug op de Nederlandse markt. Vanaf die datum vervalt de afspraak dat Oranjeboom niet in Nederland verkrijgbaar mag zijn.

Volgens het Algemeen Dagblad had de voormalige eigenaar AB Inbev deze afspraak bedongen om de eigen merken Jupiler en Hertog-Jan te beschermen. Oranjeboom was wel verkrijgbaar in het buitenland.

Onlangs nam de Belgische investeerder Gimv het bierbedrijf United Dutch Breweries (UDB) over en met het vervallen van de afspraak per 1 mei wil Oranjeboom weer terugkeren op de Nederlandse markt.

'Al pakken we het rustig aan. We verkopen in supermarkten en slijterijen. We gaan zeker niet knokken met de grote jongens', aldus directeur Stijn Deelen van UDB in het Algemeen Dagblad.

Oranjeboom was ruim 10 jaar niet meer te krijgen in Nederland. Inmiddels is het logo opgefrist en is de smaak van het oer-Hollandse bier aangepast aan de hedendaagse smaakeisen. Volgens directeur Deelen is de smaak meer bitter dan voorheen.