nieuws

Hoe werkt de Terras Top 100?

Café

Een 8 is een cijfer waarmee iedereen thuis kan komen. Het is echter geen cijfer waarmee je de Terras Top 100 haalt. Het niveau ligt ook in de achtste editie van de Terras Top 100 uitzonderlijk hoog.

Hoe werkt de Terras Top 100?

Alle terrassen die zich hebben ingeschreven voor de Terras Top 100 krijgen twee bezoeken: eentje in het voorseizoen en eentje in het hoogseizoen. Het eerste bezoek telt mee voor de ranglijst en het tweede bezoek dient om een relatief rustige periode te kunnen vergelijken met een drukkere. Zo krijgt iedereen een goed beeld van zijn of haar bedrijf. Na deze eerste ronde krijgt de top-25 een tweede mystery visit. Van die top-25 krijgt de top daarvan een bezoek van de hoofdjury. Op basis van dat laatste bezoek wordt de definitieve top samengesteld.

De hoofdjury
De bedrijven met de hoogste terrasscores krijgen bezoek van de hoofdjury. In een van tevoren aangekondigd bezoek spreekt deze met de ondernemer over zijn terrasbeleid. Wat is bijvoorbeeld de visie waarmee gewerkt wordt op het terras? Hoe zijn medewerkers getraind? Wat wordt gedaan om de bestellingen optimaal op tafel te krijgen? Hoe wordt omgegaan met de eventuele concurrentie? En zijn er verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van vorig jaar? Ook wordt een nadere blik geworpen op de kaart. Welke dranken en gerechten staan erop? En waarom? Bij een rondleiding door het bedrijf krijgt de jury ook een indruk van de logistiek van het bedrijf. De jury bestaat dit jaar uit Marjon Prummel, hoofdredacteur van Misset Horeca, Gert Boonen, mede-eigenaar van De Boterlap in Harderwijk en winnaar van de Terras Top 100 in 2009 en 2013, Barry Zwinkels, mede-eigenaar van Wollebrand in Honselerdijk en winnaar van de afgelopen Terras Top 100, Carlo van den Berg, commercieel directeur van Mystery Review, en Michael Simon, redacteur en coördinator Terras van Misset Horeca.

Nieuwe partner: Mystery Review
De Terras Top 100 werkt dit jaar voor het eerst met Mystery Review. Dit Hilversumse bedrijf is gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek, gericht op het in kaart brengen van klantbeleving. Dit wordt gemeten met door middel van anonieme beoordelingen door mystery guests. Zij zijn gescreend om objectief te kunnen observeren en een stimulerende terugkoppeling te verzorgen. De mystery shoppers worden alleen ingezet als ze passen binnen de doelgroep van de klant. Het bedrijf verzorgt ruim 22.000 reviews per jaar in binnen- en buitenland.

Bekijk hier de gehele Terras Top 100 2015>

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels