Amsterdam Coffee Festival signaleert 8 koffietrends

Amsterdam Coffee Festival signaleert 8 koffietrends

Vandaag is het Amsterdam Coffee Festival officieel geopend door Jeffrey Young, oprichter en directeur van Allegra Group. Duizenden 'coffee aficionados' uit de Benelux strijken dit weekend in Amsterdam neer om de nieuwste trends te ontdekken, kennis met elkaar te delen en een tof feestje te bouwen.

De koffiemarkt heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Vanaf 2000 is een sterke focus op goede kwaliteit en handgemaakte koffie ontstaan. Voor het eerst wordt koffie als een liefde gezien, zowel door de ambachtelijke roasters, die zich in deze periode ontwikkelen, als de consumenten. De huidige koffiecultuur is gericht op de wetenschap van koffie, wat naar voren komt in het zorgvuldig afmeten van ingrediënten, de innovatieve brewing apparatuur en het ontstaan van een dieper bewustzijn van de samenstelling van koffie.

Tijdens het Amsterdam Coffie Festival zijn 8 koffietrends gesignaleerd.

1. Aanhoudende opkomst van koffieketens
2. Ambachtelijke koffie
3. Revolutie van iced dranken
4. Gezondheid en wellness
5. Innovatie van voeding, verpakking en presentatie
6. Nieuwe generatie consumenten
7. Koffie is thuis steeds beter
8. Consumenten worden DIY baristas