Het grootste deel van de deelnemers aan de Koffie Top 100 wordt aangemeld door hun koffiebrander. Maar we willen iedereen de kans geven mee te doen aan het traject. Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor branderonafhankelijke bedrijven, die bijvoorbeeld zelf branden of steeds bij andere branders hun bonen inkopen, en voor bedrijven die wel klant zijn bij een grote brander, maar niet zijn aangemeld voor de Koffie Top 100.
Let wel: ook als je bedrijf vorig jaar in de Koffie Top 100 stond, moet je opnieuw worden aangemeld om weer mee te doen.
Rapporten en benchmark
Deelnemen aan het traject van de Koffie Top 100 betekent feedback en benchmarks ontvangen. Iedere deelnemer wordt in de eerste ronde bezocht door een mystery guest en ontvangt daar een rapportage van.
De beste 125 bedrijven worden in de tweede ronde bezocht door een professionele vakjury en ontvangen daar ook een rapport van. Daarnaast ontvangt iedere deelnemer een benchmark waarmee de prestaties te vergelijken zijn met de andere deelnemers op landelijk, provinciaal en stedelijk niveau.
Alle bedrijven die doordringen tot de tweede ronde ontvangen een pakket met promotiemateriaal voor de publieksprijs. Daarmee kunt u gasten oproepen via Facebook op uw zaak te stemmen. De publieksprijs is al twee jaar op rij gewonnen door Doppio VU Amsterdam.
Top 100
De ultieme beloning van deelnemen aan het traject is een plek in de Top 100, met als hoogst haalbare plek één. Vorig jaar was die positie gereserveerd voor De Blonde Pater in Nijmegen.
De bedrijven die uiteindelijk in de Top 100 komen, ontvangen een uitnodiging voor het evenement op 12 september, waar de ranglijst wordt onthuld. Daar worden ook awards uitgedeeld aan de Parel van het Jaar en de Mooiste Koffievenue.
Lees hier hoe de Koffie Top 100 tot stand komt
Bekijk hier de ranglijst van de Koffie Top 100 2015
Meer informatie en inschrijven op Koffietop100.nl