Ruim 13.000 bezoekers tijdens De Nederlandse Brouwerijdagen

Ruim 13.000 bezoekers tijdens De Nederlandse Brouwerijdagen

De Nederlandse Brouwerijdagen, de officiële afsluiting van De Week van het Nederlandse Bier, trokken ruim 13.000 bezoekers naar de 109 brouwerijen die op 28 en 29 mei  hun deuren openden voor het publiek.

Het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag verzorgde van 19 t/m 21 mei de aftrap van de ‘Week’ en trok dit jaar bijna 7.000 bezoekers. Ruim 2.000 meer dan vorig jaar. Henri Reuchlin, voorzitter van de Stichting Week van het Nederlandse Bier, is zeer tevreden over het verloop en de bezoekersaantallen van deze lustrumeditie: 'De Week van het Nederlandse Bier 2016 was op alle vlakken een groot succes. We hebben voor deze lustrumeditie groots uitgepakt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de enorme bezoekersaantallen voor het Nederlands Bierproeffestival en de Nederlandse Brouwerijdagen.'

Bierrapport

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: 'We dragen de Week van het Nederlandse Bier, waarin het bier van eigen bodem centraal staat, een zeer warm hart toe. Nederlands bier is waanzinnig populair in binnen- en buitenland en het aantal Nederlandse brouwerijen blijft maar groeien. De economische en maatschappelijke impact van de sector is dan ook aanzienlijk. Dit werd tevens bevestigd in het onderzoeksrapport ‘Bier van waarde’ dat onlangs is gepresenteerd.'

De Stichting Week van het Nederlandse Bier heeft voor volgend jaar ook al de zesde editie aangekondigd, namelijk van 11 mei t/m 21 mei 2017.