Heineken 'één van de grootste sponsors Formule I ooit'

Heineken 'één van de grootste sponsors Formule I ooit'

Heineken stapt in de Formule 1. De Nederlandse brouwer verbindt haar naam aan de Grand Prix van Monza van begin september. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

Dat 's lands grootste brouwer in de Formule I zou stappen, werd in mei al gemeld door de site Autosport.com. Nu is dus ook duidelijk geworden dat Heineken haar naam aan drie wedstrijden verbindt.  Dat is donderdag bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden.

220 miljoen euro

Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. 'Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1', wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. 'Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.'

Max Verstappen

De komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. 'Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen', zei de marketingdirecteur. Heineken verschijnt voorlopig niet op de auto's. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.