Inschrijving jubileumeditie Terras Top 100 geopend

Inschrijving jubileumeditie Terras Top 100 geopend

De inschrijvingen voor de Terras Top 100 2017 zijn geopend. Ieder vrij toegankelijk terras, met minimaal 30 stoelen, waar bediening aan tafel plaatsvindt en dat in het hoogseizoen minimaal 5 dagen per week geopend is, mag meedoen. De Terras Top 100 2017 is de 10e editie.

De Terras Top 100 2017 is een jubileumeditie. De competitie vindt voor de 10e keer plaats. De inschrijvingen zijn geopend en wie mee wil doen kan zich tot en met 1 maart aanmelden. Na die datum gaat de eerste ronde van start en zullen mystery visitors alle terrassen bezoeken die zich ingeschreven hebben.

Criteria voor deelname

Een terras mag ingeschreven worden voor de Terras Top 100 als het aan vier criteria voldoet: de capaciteit is minimaal 30 stoelen, het terras is vrij toegankelijk (dus niet op een pretpark bv of dierentuin waar entree betaald dient te worden), er vindt bediening aan tafel plaats en in het hoogseizoen is het minimaal vijf dagen per week geopend. Terrassen die niet aan alle criteria voldoen, mogen zich wel inschrijven en krijgen ook een rapportages van de bezoeken, maar dingen niet mee naar een plek in de top-100.

Eerste twee rondes

In de eerste ronde gaan de mystery visitors op pad en zullen alle terrassen bezoeken die zich ingeschreven hebben. Zij zullen de terrassen op diverse punten beoordelen. Het bezoek vindt anoniem en onaangekondigd plaats. De beste 125 terrassen gaan door naar ronde 2. In ronde 2 wordt de top-125 opnieuw bezocht, dit keer door een vakjury. Ook dit bezoek zal onaangekondigd plaatsvinden en kun je van april t/m juni verwachten. Op basis van de behaalde resultaten uit ronde 2, wordt de top-100 samengesteld. Alle 125 deelnemers krijgen na ronde 2 bericht of ze wel of niet tot de top-100 behoren. Als dat het geval is, krijgen ze ook een uitnodiging voor het event waar de lijst feestelijk onthuld wordt.

Hoofdjurybezoek

De top 5 wordt een derde keer bezocht, door de hoofdjury. Dit is een aangekondigd bezoek en zal een uur duren. De jury zal met de ondernemer (en medewerkers/leidinggevenden) praten over het terras, het bedrijf, de bedrijfsvoering, personeel, productkeuze en alles wat verder ter sprake komt. Ook zal er nog een kijkje voor en achter de schermen genomen worden. Op basis van deze bezoeken zet de hoofdjury de uiteindelijke top-5 in de juiste volgorde en is er dus ook een winnaar bekend. Deze zal samen met de hele lijst onthuld worden tijdens een feestelijk evenement, maandag 3 juli, bij de winnaar van vorig jaar; Het Hooihuis in Roosendaal.

Rapportages

Een plek in de top-100 is voor veel bedrijven het streven. Maar wat wellicht nog veel waardevoller is; van alle bezoeken worden uitgebreide rapportages opgemaakt. Iedereen krijgt minimaal twee bezoeken en na het event worden de rapporten daarvan opgestuurd zodat deze gedeeld kunnen worden met de medewerkers. Hieruit kan opgemaakt worden wat er goed gaat en waar verbeterpunten liggen. De top-125 krijgt bezoek -en dus rapportages- van de mystery visitor en de vakjury. De afvallers uit ronde 1 krijgen hun mystery visit rapport én een tweede bezoek door de mystery visitor in het hoogseizoen. Ook hiervan volgt een rapportage, zodat vergeleken kan worden hoe een zaak het doet in het voor- en in het hoogseizoen.

Meer informatie en inschrijven kan hier.

Bekijk deze collectie

Terras

Hoe haal je de meeste omzet uit je terras? Hoe richt je het in? Hoe train je je terraspersoneel? Wat zijn de ideale terrasdrankjes? In deze collectie vind je allerlei aandachtpunten voor het optimale terras. Van het aanvragen van een terrasvergunning tot inspiratie voor de terraskaart.