nieuws

‘Dat Smaakt Naar Bier: online proeverij: live op Facebook

Café 1452

Vanwege de lancering van de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’, organiseren de Brouwers van Nederland en MITRA vrijdag 19 mei een grote online bierproeverij. Tijdens de proeverij die live op Facebook wordt uitgezonden, behandelt biersommelier Anneke Staals de zes biercategorieën aan de hand van zes bijpassende bieren.

‘Dat Smaakt Naar Bier: online proeverij: live op Facebook

Deelnemers kunnen vooraf bij Mitra het speciale proeverijpakket voor €9,99 kopen. Hierin zitten de bieren die tijdens de online proeverij geproefd worden. De zes biercategorieën zijn door bierexperts, kleine en grote brouwers gedefinieerd en bieden de basis voor de ‘Dat Smaakt naar Bier’-campagne. Doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de verschillende typen bier en de mogelijke combinaties met eten. Deze bier-foodcombinaties krijgen ook veel aandacht tijdens de Facebook-proeverij, die tevens ruimte biedt voor interactie.

Campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’

Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: ‘Het bieraanbod in Nederland neemt met de dag toe, wat het steeds moeilijker maakt een keuze te maken. Met de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ slaan de Brouwers van Nederland de handen Dat Smaakt naar Bierineens om de consument daarbij te helpen. Er zijn zes biercategorieën gedefinieerd (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend) aan de hand waarvan de consument wordt meegenomen op ontdekkingstocht door het bierschap.’

Proeverij op Facebook Live

Vrijdag 19 mei om 20.00 uur wordt live op de Facebook-pagina van de Week van het Nederlandse Bier een speciale ‘Dat Smaakt naar Bier’-proeverij gehouden. Anneke Staals, biersommelier van Mitra: ‘Tijdens de live proeverij op Facebook nemen we de kijkers mee langs al deze bieren, de mogelijke combinaties met food en beantwoorden we vragen van kijkers. Het proeverijpakket kan online worden besteld of gekocht worden in de één van de Mitra-filialen. Men kan via dit Facebook Event op de hoogte blijven van het nieuws rondom de proeverij.’

Meer informatie over de campagne: www.datsmaaktnaarbier.nl

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels