Sijf lanceert app voor reserveren én bestellen

Sijf lanceert app voor reserveren én bestellen

De Rotterdamse horecazaak Sijf lanceert als eerste restaurant in Nederland een app waarmee niet alleen een tafel gereserveerd kan worden, maar ook direct een bestelling geplaatst. 'Vooral als mensen haast hebben, maken we het makkelijker.'

Met de app mikt het Rotterdamse Sijf, nummer 58 in de Café Top 100, met name op de zakenlunches, vertelt horecaondernemer Herman Hell. 'Wij zitten aan de Oude Binnenweg en voorheen waren wij, samen met Melief Bender de enigen die lunch aanboden. Tegenwoordig zijn er zo'n dertig horecaondernemingen in de omgeving en dat zijn counterzaken, voor de fastlunch.'

Lees ook: meer over apps in de horeca

Geen kostbare tijd verloren

Dat zijn de zaken waar Hell mee wil concurreren met de app. 'Veel  zakenmensen hebben haast. En met de nieuwe app kunnen ze een lunch, mét bestelling, om half één reserveren en ook daadwerkelijk op dat tijdstip eten.' Wanneer iemand zijn locatievoorziening aan heeft staan, communiceert deze met een lamp in de keuken. De lamp springt aan zodra iemand Sijf nadert. Zo weet het personeel dat de bestelling gereed moet zijn. Hell: 'Dat is niet verplicht, maar het scheelt je nog weer een paar minuten.'

Lees ook: Sijf tweede café met Duvel op tap

App Sijf met locatievoorziening

Herman Hell, NRC, Brouwerij Noordt, Jubileumbier, Sijf
Herman Hell: 'Wij bevinden ons in een metropool waar mensen haast hebben.'

Tijdens een personeelsvergadering borrelde het idee van een applicatie al eens eerder op. Hell: 'Al met al zijn we er een jaar mee bezig geweest. Dat komt natuurlijk ook omdat we er niet continu mee bezig zijn.' Volgens de Rotterdamse ondernemer is de app met reserveren en bestellen uniek in Nederland. 'Hoe ik dat weet? We hebben ernaar gezocht en niks kunnen vinden op dat gebied. Ik weet dat McDonald's er ook mee bezig is, maar wij zijn de enige horecazaak die het gelanceerd heeft. In ieder geval de enige vindbare.'