nieuws

10 goede redenen om mee te doen aan de Terras Top 100

Café 1821

Inschrijven voor de Terras Top 100 2018 kan nog tot en met 1 april. Er zijn talloze goede redenen om als bedrijf mee te doen aan de populairste top-100 van het jaar. Van teamspirit en betrokkenheid van de gasten bij de zaak, tot gratis marketing en rapportages om je bedrijf te verbeteren. Wij zetten 10 redenen op een rij om mee te doen aan de Terras Top 100.

10 goede redenen om mee te doen aan de Terras Top 100

De inschrijvingen voor de populairste top-100 van het jaar, de Terras Top 100, zijn in volle gang. Ondernemers en werknemers bereiden zich voor op het seizoen dat gaat komen (gratis tip: de ideale voorbereiding is natuurlijk deelname aan de Terras Bootcamp van Misset Horeca op 12 maart in Breda), en de jury wordt getraind en klaargestoomd voor de bezoeken. Maar waarom zou je deelnemen aan de Terras Top 100 2018? 10 goede redenen om je in te schrijven. En dat kan nog tot en met 1 april.

Schrijf je hier in voor de Terras Top 100 2018

1 De Teamspirit

Vraag het regelmatige deelnemers: niets is leuker – en tevens goed voor de onderlinge teamgeest – dan gezamenlijk het niveau van het bedrijf omhoog te tillen. Zodra de eerste zonnestralen doorbreken en de kans op een onaangekondigd, anoniem jurybezoek groeit, is het voor elke werknemer én ondernemer de kunst om zijn of haar beste beentje voor te zetten.

2 De rapportages

In de eerste ronde komt de vakjury op bezoek en in de tweede ronde de mystery visitor. Wie niet doorstroomt naar ronde twee, krijgt alsnog een bezoek van de mystery visitor in het hoogseizoen. Van beide bezoeken ontvangen deelnemers uitgebreide rapportages.

Lees ook: De meest gestelde vragen over de Terras Top 100

3 Verbetering terras

In de rapportages staat wat de beleving en ervaring is van het jurylid. Het vakjurylid beoordeelt door de ogen van de professional, de mystery visitor door die van de gast. Zij zullen hun bevindingen noteren en elke zaak kan hier zijn voordeel mee doen: wat gaat er goed, wat verdient aandacht?

4 De hoofdjury

Terras Top 100Goed, deze reden is voor een selecte groep weggelegd, maar wellicht een reden te meer om ernaar te streven. De best scorende bedrijven in de uiteindelijke Top 100 (de top-5 à 6) krijgen een derde ronde. Hierin komt de hoofdjury op bezoek. Dit bezoek is aangekondigd. Op het afgesproken tijdstip komt de hoofdjury langs bij het bedrijf om met de ondernemer – en eventueel medewerkers – te spreken over de bedrijfsfilosofie, de visie op terras en ondernemen, personeelsbeleid, productkeuzes en alles wat nog meer ter sprake komt. Ook wordt er een kijkje voor en achter de schermen genomen. Op basis van deze laatste bezoeken zet de hoofdjury de top van de lijst in de juiste volgorde en wordt de definitieve lijst bekend.

Lees ook: De Terras Top 100 is een middel, geen doel

5 Het feestelijke evenement

De bekendmaking van de Terras Top 100 2018 vindt plaats bij de winnaar van vorig jaar, Brasserie Staverden in Staverden. Elke zaak die in de lijst staat, krijgt twee uitnodigingen (en mag er meer bijkopen) om dit bij te wonen. Naast de bekendmaking van de lijst worden er diverse prijzen uitgereikt en zijn er hapjes, drankjes en muzikale omlijstingen. Daarnaast is het een ideale gelegenheid om de collega’s te ontmoeten.

Terras Top 1006 Meer omzet door publiciteit en marketing

Meedoen aan de Terras Top 100 toont dat je als bedrijf bezig bent naar jezelf te kijken. Je wilt het beste voor je gasten en daarom is alleen meedoen al een teken dat je er serieus mee bezig bent. Maar ook als je eenmaal in de Terras Top 100 staat: dít is een Terras Top 100-zaak. Een betere promotie is er niet. Ben je de beste van Limburg, draag dat uit. Maar wellicht ben je de beste van Zuid-Limburg, ook een titel, toch? En daarnaast wordt de lijst jaarlijks breed uitgemeten in de media.

Lees ook: 20 procent meer omzet dankzij Terras Top 100

Door al die media-aandacht -waar je zelf dus echt wel een hand in hebt- komen er ook meer gasten naar je zaak. Wie is er nou niet nieuwsgierig naar het beste terras van de stad, de regio of zelfs het land? Koen Bakker van Het Hooihuis, zat na de winst in juli 2016, tot en met september helemaal vol, ‘lunch en diner!’.

Lees het interview met Koen Bakker van Het Hooihuis: ‘Volle bak én omzetstijging na winst Terras Top 100’

7 Betrek je gasten bij je zaak

Dankzij de Publieksprijs kun je gasten bij je zaak betrekken. Naast de reguliere Terras Top 100 is er ook de Terras Top 100 Publieksprijs. De top-125 die doorgaat naar ronde 2 strijdt automatisch ook mee om de Publieksprijs. Dat houdt kort gezegd in: wie mobiliseert z’n achterban het best? Zowel op het terras of in de zaak als via social media: roep je gasten op om op jouw terras te stemmen. Het levert goede promotie én betrokkenheid op.

Lees ook: Terras Top 100: Champagne en vuurwerk bij The Harbour Club

8 Iedereen maakt kans

Terras Top 100Mits je aan vier voorwaarden voldoet, mag elk terras meedoen: het aantal zitplaatsen dient minimaal 30 te zijn, er is bediening aan tafel, het terras is vrij toegankelijk (dus niet op een pretpark of iets dergelijks) én het is in het hoogseizoen minimaal vijf dagen per week open. Terrassen die niet aan een van deze eisen voldoen, kunnen wel meedoen en worden gekeurd, maar dingen niet mee naar een plek in de Terras Top 100. Maar voldoe je er wel aan; dan maak je kans op een plek op de lijst. Ligging (iets waar je niets aan kunt doen, noch veranderen) telt bijvoorbeeld niet mee. De Terras Top 100 is een vakprijs.

9 Veel winnaars

Natuurlijk wil iedereen die felbegeerde eerste positie, maar een plek in de lijst maakt je al een winnaar. Daarnaast worden ieder jaar ook de Provinciewinnaars in het zonnetje gezet, evenals de Publieksprijswinnaar en De Parel. Kortom; veel winnaars, altijd een reden voor een feestje.

10 Alle voorgaande negen redenen

Nou, dat dus.

Reageer op dit artikel