artikel

Partycateringtrends 2.0

Catering

Juni 2011 is er wat mij betreft nog weinig om over naar huis te schrijven in de partycateringmarkt. De economie lijkt voorzichtig aan te trekken, maar traditiegetrouw sjouwen wij daar langzaam achteraan. Oneerlijk eigenlijk, we zijn als eerste aan de beurs en als laatste weer aan de gang…

Partycateringtrends 2.0

Slechter wordt het volgens mij niet, maar dan moet er op mondiaal-economische gebied wel vrede komen. Zo niet, dan zijn we opnieuw de dupe omdat bedrijven direct weer in hun schulp kruipen. Hutten zit aan het eind van de efficiencyslag en anticipeert naar aanleiding van de volgende trends.

OUT: buffeten, diners, kreeft, kaviaar, ganzenlever, sitting down diners, unaniem, formeel, strakke bediening, back office culinair, mainstream, overvloedig, identiteitsloos, standaard, doel van de opdrachtgevers centraal, koks, feesten, nemen in plaats van geven en, tot slot, alles inkopen.

IN: snoeperijen, vijf voorgerechten, gezond, fris, lekker, veel contactwisselingen, personalized, weet wat je eet, informeer, echt geïnteresseerd, front office culinair, puur, authentiek, autoriteit, karakter, no waste, duurzaam, merkbelofte, labeling, X-factor, experience, fooddesigners, communicatieplatvormen, geven in plaats van nemen, geluk, zelf maken, transparantie en vakmanschap.

Wie wil aanvullen, reageer hieronder.

Bob Hutten