artikel

Lieve Mona!

Catering

Bartel Geleijnse is directeur van consultancybureau ROI Support en gastdocent aan de Hoge Hotelschool van Den Haag. Iedere maand schrijft hij een column voor Misset Catering. Deze keer over ‘Mona-oplossingen’.

Lieve Mona!

Heeft u dat nu ook?

Dat de uitvoerig beschreven vraag (in een Programma van Eisen en ik weet niet hoeveel bijlagen) niet de echte, gewenste situatie beschrijft. Dat u, opdrachtgever, is wijs gemaakt, dat dat voor de gehele contractperiode überhaupt kan. Alsof de wereld niet verandert, niets is zo grillig als consumentengedrag. Dat er commerciële invulling wordt gevraagd, maar dat er nog steeds onduidelijk is wat daar dan onder verstaan wordt? Dat men het ook weer nodig vindt om te kissebissen over dat de term kantine veranderd moet worden in restaurant. Dat dezelfde mensen zonder blikken of blozen hun gasten bestempelen met de term ‘lunchgebruikers’?

Waar maken we ons anno 2011 nou nog druk om? Dat zijn toch volstrekt achterhaalde issues? Het maakt toch niet uit hoe de gast of de opdrachtgever zijn of haar toko, kantine of restaurant noemt? Als ze er maar een bezittelijk voornaamwoord voor zetten als ze er over praten. Dan ben je als cateraar op de goede weg, door te zorgen dat ze naar hun kantine of restaurant gaan?!!

Nee, dan nu echt even over zaken die ons dagelijks bezig houden:

Heeft u dat nu ook?

Dat als je intensief aan het bellen bent in de auto, je de navigatie uit het oog verliest en weer die afslag mist? Of dat de verbinding verbroken wordt en je toch echt nog iets moet toevoegen aan het gesprek en dus direct weer terugbelt. Om dan te constateren dat je gesprekspartner in gesprek is omdat hij/ zij net jou weer aan het bellen is? En dat gaat nog een paar keer zo door met heen en weer bellen? Kunnen we daar niet eens een algemene gedragsregel voor afspreken?

Zullen we vanaf nu als de verbinding verbroken wordt de beller opnieuw laten bellen en de gebelde laten beloven dat hij niet een ander telefoontje snel aanneemt, terwijl hij wordt teruggebeld door de beller? Zou dat het leven niet een stuk eenvoudiger maken?

Mogelijk dat de Misset Catering een speciale plek in de nieuwsbrief kan opnemen? Met meer van dit soort handige oplossingen, afspraken, tips en trics?

Met van die ‘Mona oplossingen’, zeg maar. Kent u die nog?

Twee kinderen mogen een Mona toetje verdelen; dat leidt geheid tot ruzie, zou u zeggen?

Nee hoor, mama heet het helemaal bedacht. Het ene kind mag de pudding verdelen , het andere kind mag als eerste zijn/ haar helft kiezen.

Gegarandeerd dat de pudding tot op de millimeter nauwkeurig door de helft gedeeld wordt en dat beide kinderen gelukzalig hun pudding verorberen?

De kracht zit in de eenvoud! Leve Mona!

Bartel Geleijnse, Directeur consultancybureau ROI Support en gastdocent Hoge Hotelschool Den Haag. www.roisupport.nl