artikel

Nieuwe site: www.contractcateringvergelijk.nl

Catering

Wie verzorgen we in bedrijfscatering? De medewerkers van onze opdrachtgevers toch? Maar waarom staat de medewerker dan niet centraal bij een tender of een aanbesteding? De medewerker heeft eigenlijk niets te zeggen over de aan te trekken cateraar en zijn diensten. De facilitair manager en een adviesbureau bepalen. Dat leidt bijna altijd tot een rationele en cijfermatige opdracht.

Nieuwe site: www.contractcateringvergelijk.nl

De emotie en/of beleving van de gast (die medewerker dus) ontbreekt. Het zou al heel wat schelen als de opdrachtgever de afdeling research & development of human resources verantwoordelijk zou maken voor het uitbesteden van de catering. Of ze er minimaal bij zou betrekken. Loopt het zo uit de klauwen, zegt u? Als je door cultuur (goede) mensen kunt behouden, dan is het de investering meer dan waard.

Ik kom hierop vanwege de website www.companyrating.nl, een enorme hit. Hierop worden bedrijven beoordeeld door (oud-)medewerkers. Daar kunt u als cateraar ook tussenstaan, als dat niet al het geval is. We hebben rekening te houden met De Nieuwe Nederlander. Die communiceert via voornoemde site en social networks als Hyves, Facebook en LinkedIn. Ook over wat hij vindt van de catering in zijn bedrijf. Misschien wordt het wel tijd voor de site www.contractcateringvergelijk.nl. Dan moeten we met de billen bloot, want we moeten weten wat de medewerker van ons vindt. Gasttevredenheidenquêtes? Op de site ermee! De Nieuwe Nederlander wenst, nee, eist openheid. We moeten met hem/haar communiceren, want we doen het voor de medewerker.

Bob Hutten, directeur/eigenaar van Hutten Catering in Veghel