blog

Strategie

Catering

Als het buiten regent, zie je steeds meer organisaties die veel tijd en aandacht besteden aan strategie en rendementsoptimalisatie en bezig zijn met stappen voor verbetering. Alom zeer belangrijke zaken, die zeker in de huidige tijd veel aandacht vragen en verdienen.

Strategie

Vorige maand was ik in Detroit en was ik erg onder de indruk van Gerard van Grinsven, hotello Maastricht, die samen met zijn collega’s voor de tweede keer op rij is verkozen tot het meest gastvrije ziekenhuis van Amerika. Natuurlijk is het geweldig om in een lobby te komen met een open haard, een ziekenhuis te zien dat gerund wordt als een hotel of een wellness-
afdeling te zien, die is ingericht samen met David Lloyd. Samen met 21 beslissers in de zorg van Zorgnetwerk Nederland waren wij zeer onder de indruk over zijn filosofie. ‘Nee, wij zijn geen ziekenhuis, maar een community of wellness’. Er worden workshops gegeven over voeding en gezondheid, over beweging en bewegingstherapie, yoga en ontspanningstherapie. Natuurlijk krijgt de cure kwaliteit en veiligheid de hoofdzaak, maar opvallend was de score van klanttevredenheid binnen deze organisatie.

Waar wij het meeste over hebben gesproken, is het zinnetje ‘culture eats strategy for breakfast’. Elke week een ontbijt- en diner-
sessie met medewerkers met maar één thema: hoe kunnen we het morgen beter doen. Basis voor dit alles is vertrouwen in het team en vertrouwen in de mensen. Op 9 oktober is Gerard onze keynote spreker tijdens het symposium ‘cure & care’. Voor inspiratie verwijs ik u naar de website Healthcareday.nl.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels