blog

Fan-scan

Catering

Steeds meer zien organisaties het belang in van een hogere betrokkenheid bij medewerkers. Hogere betrokkenheid bij medewerkers zorgt voor een hogere klanttevredenheid en dat is de garantie voor een hoger rendement en continuïteit.

Fan-scan

De waarde van de dienst kan sterk worden verhoogd door tevreden en loyale medewerkers. De cirkel is helemaal rond wanneer de medewerkers de passie en het enthousiasme voelen om de klant centraal te zetten in het denken en doen.

Het bewijs hiervoor zien wij in onderzoeken die wij bij onze klanten doen.


Maar hoe krijg je nou fans?
Stap 1: Geef duidelijk de Why aan van je bedrijf en ga op zoek naar wat jouw bedrijf echt drijft.
Stap 2: Voer voortgangsgesprekken niet op basis van beoordelingen, maar op basis van groei van de mensen.
Stap 3: Geef aan of u fan bent van de medewerkers op basis van onze 4p’s, namelijk passie, prestatie, professie en plezier.
Stap 4: Check of de medewerkers ook fan zijn van u als leidinggevende.
Stap 5: Doe vooral geen veel te lange onderzoeken over hoe klanten zijn, maar vraag of ze fan zijn van uw organisatie en of ze fan zijn van uw medewerkers.

Op de Foodstep website vind je onze inspiratiefilm.

Voer de fan-scan uit en kijk of de medewerkers fan zijn van uw bedrijf! Maak een foto van jezelf, je medewerkers en deel deze met ons en de wereld.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels