blog

Start up Start over

Catering

De eerste jaren als ondernemers renden wij rond als jonge honden; alles om een buzz rondom het bedrijf te creëren. Niet alleen op festivals, maar zeker ook op zakelijke events moest de catering anders! Niet 1 (bulk)cateraar maar letterlijk een food line-up van verschillende food- & drankspecialisten met elk hun signature dish/drink. Zo krijgen eten & drinken een eigen gezicht en verhaal en bovendien een hele hoop sfeer en interactie.

Start up Start over

En nog belangrijker, zo wordt het veel makkelijker om echt duurzame keuzes te maken. Want daar doen we het voor.

Maar als je wat wilt veranderen, moet je de barricades op om veel aandacht en support te zoeken. Bij fans, ambassadeurs én natuurlijk bij afnemers. Door de grote media-aandacht kenden veel mensen al snel onze naam en onze standpunten. Maar zoals bij de meeste startende bedrijven was er soms té veel enthousiasme en niet genoeg focus. We zeiden tegen alles volmondig JA! (‘het is zo leuk!’) En dan besteed je opeens 80 procent van je tijd aan 20 procent van je omzet. Dat is de magie maar ook de makke van starten.

Nu we ruim drie jaar bezig zijn, is de startup-storm gaan liggen en de tijd van structuur en focus aangebroken; it’s start over time. Het voelt eigenlijk een beetje als volwassen worden. Minder spelen en strenger worden. De buitenkant stond, maar aan de achterkant was minder aandacht besteed terwijl de interne processen net zo belangrijk zijn. Het een kan nu eenmaal niet zonder de ander. Het afgelopen jaar haalden we daarom een aantal nieuwe krachten binnen die verantwoordelijk werden voor de basis. Binnen no time werd het bedrijf in kaart gebracht en werden processen gestructureerd. Dit brengt niet alleen rust en overzicht. Het zorgt er ook voor dat we scherpere keuzes kunnen maken. Waar stoppen we wel en niet onze tijd in?

Door duidelijke doelen en strategieën werkt het hele team nu aan een gezamenlijke ambitie. Maar hoe lekker het ook is om overzicht te hebben en alles te professionaliseren, je moet nooit vergeten waar je vandaan komt en waarom je doet wat je doet. We zijn het bedrijf begonnen om goed eten in de spotlight te zetten. En scherpe keuzes maken, betekent soms juist iets doen wat geen geld oplevert maar waar je hart sneller van gaat kloppen. Dat maakt je uniek en houdt je op je eigen pad.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels