blog

Catering is geen service, het is een boodschap

Catering 1839

Wanneer je de definitie van ‘evenementen-catering’ opzoekt, vind je het volgende: ‘De service rond de maaltijdvoorziening voor evenementen of feesten.’ Ietsje verder lees ik ook: ‘Een aanvullende dienst op het organiseren van evenementen of feesten.’ En dat… is nou juist wat wij NIET willen zijn of doen met ons cateringbureau!

Catering is geen service, het is een boodschap

Eten is voor ons als mens de belangrijkste handeling in het leven, dus waarom zou het op een evenement dan slechts een service of iets aanvullends zijn? We verwennen onze gasten en klanten heel graag, natuurlijk, maar ons doel is impact hebben. Laten zien hoe belangrijk en bijzonder de rol van eten is. Catering is zoveel meer dan een service. Eten is veiligheid, verbinding, cultuur, identiteit en iedereen heeft er wat mee. Wij gebruiken eten als communicatiemiddel en dat maakt ons uniek.

Cateringconcept

Een cateringconcept dat bestaat uit thematische aankleding, acts of overal knappe meisjes met oesters en Peking-pannenkoeken inzetten, nee, daar ligt voor ons geen uitdaging. Inhoudelijk creatief zijn, dat maakt ons werk echt gaaf. We vertellen de boodschap van het evenement met eten. Leuk gezegd natuurlijk. Maar hoe doe je dat?

Teambuilding: samen eten bereiden

Toen twee grote technologische bedrijven gingen fuseren, moest hun event vooral functioneren als teambuilding: van twee bedrijven één maken. Dus wij lieten gewoon alle gasten zichzelf cateren, niet omdat we lui zijn, maar omdat samen eten bereiden mensen samenbrengt. Ze gingen brood bakken met onze bakker, vis roken met een rookexpert en barbecues bouwen. En ’s avonds roosterden ze hun zelfgemaakte marshmallows rond zelfgestookte kampvuren.

Food Inspiration Days

De Food Inspiration Days hadden dit jaar als thema: ‘True story’. Dus kochten wij voor dit congres een koe, Hanna, volgden haar bij boer, slager en onze chefs en maakten er een film van voor de bezoekers die op groot scherm getoond werd. Hanna werd helemaal opgebruikt in 1500 gerechtjes en bij elk bordje lag een kaartje met daarop welk deel van Hanna er verwerkt was en welke chef het had gemaakt. De prime cuts werden ‘ge-crowdbutched’. Zo konden bezoekers zelfs een stukje Hanna mee naar huis nemen.

U begrijpt denk ik wel dat elke aanvraag weer een feestje voor ons is, waar we onze creativiteit én idealen in kwijt kunnen. Zo blijven wijzelf uitgedaagd en is onze catering veel meer dan een service. Het is een boodschap!

Lotte Wouters
Thefoodlineup.nl

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels