blog

Fan-tastic!

Catering 7687

Gastvrijheid… Als er íets is wat er tijdens mijn opleiding aan de Hogere Hotelschool met de paplepel is ingegoten, dan is het dat wel. En ruim vijftien jaar werkervaring in de hospitality-sector heeft mijn gastvrijheids-DNA alleen maar meer versterkt.

Fan-tastic!
Erik Bemelmans, fan-ergizer en managing partner bij Fan Factory

Toch ben ik de laatste drie jaar fundamenteel anders naar excellente dienstverlening gaan kijken. Want is delivering hospitality nog wel de onderscheidende, bepalende en motiverende factor? In mijn rol als ‘fan-ergizer’ en managing partner bij Fan Factory houd ik mij dagelijks bezig met de overtreffende trap van delivering hospitality, de katalysator van gastvrijheid. Het mooiste wat er wat mij betreft bestaat: delivering happiness. Ofwel iedere dag méér mensen méér fan maken van hun werk en hun organisatie.

Organisaties die het verschil maken tussen excellent en middenmoot blinken daarin uit: ze vinden, binden en boeien medewerkers – of beter: samenwerkers. Ze creëren interne fans die kleur en identiteit geven aan hun organisatie! ‘Customers will never love your company until your employees love it first.’ Fans beschikken over een uiterst positieve houding die wordt gekenmerkt door levenslust, energie en zin om te werken. Omdat ze er vol voor willen gaan, weten deze samenwerkers de verwachtingen van gasten te overtreffen, maken ze er een sport van om het iedere dag een beetje beter te doen en vormen zo de katalysator voor duurzame groei en rendement.

Wie fan is van zijn werk, staat open voor nieuwe ideeën, werkt beter samen met collega’s en gaat op zoek naar zijn of haar authentieke kracht en ontwikkelbare talenten. Een nieuwe werkdag? Kom maar op! Volgens mij is dit dé grondhouding voor kleurrijke teams en medewerkers die zorgen voor oprechte verbinding en blijvende herinneringen waarvoor klanten en gasten terugkomen, meer besteden en hun ervaring doorvertellen aan familie, vrienden en kennissen.

Hiervoor hoef je in mijn ogen niet te trainen op gastvrijheid. Creëer omstandigheden waarin mensen tot bloei komen, hun mogelijkheden en talenten optimaal benutten en het beste uit zichzelf halen. Reik middelen, methodes en ideeën aan om het werkgeluk – of in ons jargon de ‘fan factor’ – van samenwerkers te bevorderen. Als je dit kunstje goed beheerst, dan volgen succes en rendement bijna als vanzelf.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels