Misset Catering-keurmerk 2008 voor Albron

Misset Catering-keurmerk 2008 voor Albron

Albron is winnaar van het Misset Catering Keurmerk 2008. De redactie van hét catering vakblad reikt dit ieder jaar uit aan die organisatie in de cateringwereld die haar gastvrijheid en haar pr het best voor elkaar heeft.

Hoewel de Misset Catering-redactie bedrijven bezoekt in de gastvrijheidsector is het juist met gastvrijheid nog te vaak te slecht gesteld. Denk aan geen parkeermogelijkheden, wachten in muffe donkere ruimtes of niets te drinken aangeboden krijgen.

Voor wat betreft pr is het bij regelmaat ook droevig gesteld. Soms wordt er door cateraars (klein én groot!) totaal geen pr bedreven. ‘Ongelofelijk in een sterk concurrerende markt als deze’, aldus redacteur-coördinator Hans Schmeinck. Maar in ieder geval leveren bereikbaarheid (ten bate van een – snelle – reactie), flexibiliteit (meedenken met journalist) en openheid regelmatig struikelblokken op bij de cateraars.

Gemeengoed

Het Misset Catering Keurmerk is ingesteld om betere pr en gastvrijheid te stimuleren. ‘Albron is dit jaar de terechte winnaar, het scoorde op de meeste criteria de hoogste rapportcijfers’, aldus Schmeinck.

Die verder opmerkte dat Albron regelmatig eigen initiatief toont. ‘Zo stelden ze voor om vanaf de Olympische Spelen in Peking een column te verzorgen. Verder viel de snelle en duidelijke reactie op toen we vragen stelden over een positiewisseling in de directie. Zo’n adequate reactie hoort wel, maar is absoluut nog geen gemeengoed.’

File

Gastvrij zijn ze bij Albron ook, volgens Schmeinck. ‘De ontvangst is prima en een van de directeuren zelfs vraagt of je nog wat te eten of te drinken voor onderweg wilt als je weer in je auto richting file gaat.’ Eerder wonnen Sodexo (2006) en SAB Catering (vorig jaar) het keurmerk.

Albron’s communicatiemanager Tamara Chaloulakos (foto) ontving donderdag uit handen van Schmeinck het keurmerk in de vorm van een oorkonde.