Cateraar trekt met event crisis op tegen crisis

Cateraar trekt met event crisis op tegen crisis

Partycateraars hebben het zwaar. In de laatste maanden van vorig jaar hebben sommigen zelfs tientallen procenten omzet in moeten leveren. Cuisine on tour/SGS Catering leed over 2008 10 procent omzetverlies. Maar de cateraar laat in 2009 meteen haar tanden zien.

Cuisine on tour/SGS organiseerde maandag op haar thuisbasis in Montfoort het event Eat & Greet. En deed dat met enkele vaste partners c.q. leveranciers. Van der Maarel Sfeermeesters, Purple Haze (licht, beeld en geluid), Maitre Personnel, Trend for rent (glaswerk en andere huurgoederen), Driessen Food, Huub Oostendorp (wijnen) en Barsupport (cocktailbar).

Een slimme zet, want zo werden de kosten voor aankleding, f&b, personeel en entertainment tot een minimum beperkt. Bovendien toonde Cuisine on tour/SGS Catering, mét partners, haar kracht. Dat moet de genodigde eventbureaus zeker zijn opgevallen.

Kwetsbaar

Verder waren er veel relaties uit de evenementenwereld uitgenodigd. Die genoten van de creatieve, culinaire kunsten van de nieuwe chef Serge van Rijn en zijn team. Die hadden een dubbele Proeverij ingezet; Lente en een Zomer. De cateraar stelde zich kwetsbaar op door de gasten te vragen de gerechten te beoordelen. Maar ook dat levert (gratis) nuttige informatie op.

Bedrijfsvoering

Directeur Dimitri Chalos (foto): ,,Wij willen in deze tijden open discussies aangaan omdat wij de behoefte hebben te brainstormen en creatief oplossingen te vinden waar de markt op dit moment naar vraagt. Wij worden meer dan ooit uitgedaagd om scherpe creatieve mooie en vooral betaalbare concepten te bedenken en te ontwikkelen.’’

Chalos geeft zijn bedrijfsvoering nieuw elan: ,,Veel meer complete all in arrangementen schrijven met een basissetting en mogelijkheden om uit te breiden bieden. Verder minder dure ingrediënten te gebruiken zonder afbreuk te doen aan je oorsprong, zo kan je toch goedkoper even mooie gerechten presenteren.’’

Meer party- en eventcatering nieuws: