Zakelijk Nederland schenkt minder champagne

Zakelijk Nederland schenkt minder champagne

Zakelijk Nederland nipt minder champagne. De afname van de exclusieve bubbeldrank neemt juist toe onder het jonge uitgaanspubliek, ondanks de financiële crisis.

Dat meldt Het Parool op haar website. In de ‘klassieke horeca’ neemt het aantal bestellingen van een fles champagne af. In populaire Amsterdamse zaken waar veel jongeren komen, zoals Club Noa, Supperclub en Jimmy Woo, is de daling vooralsnog minder zichtbaar.

‘Het zijn de jongeren tussen de 25 en 40 jaar waarin een champagne als Moët Chandon hoort bij de andere merken die ze liefhebben. Het zijn de jongeren die een Prada zonnebril dragen, een Louis Vuitton-tas hebben en rijden op een Vespa scooter’, aldus directeur Bob Bron van Moët Hennessy Nederland.

In 2008 zijn ruim 3,5 miljoen flessen geconsumeerd in Nederland. Ten opzichte van een jaar eerder een daling van 13,9 procent, zo laat het Champagne Bureau Nederland weten.