Facilicom rekent op lagere marges

Facilicom rekent op lagere marges

Facilicom, het grootste schoonmaakbedrijf van Nederland en actief in de catering, denkt dat zijn klanten minder aan hun diensten zullen uitgeven de komende maanden.

‘Onze klanten kijken bij bezuinigingen eerst naar investeringen in de kernactiviteiten. Daarna komen de facilitaire uitgaven aan bod’, zegt president directeur Hans Gennissen in Het Financieel Dagblad.

Gennissen zegt rekening te houden met margedruk. Gennissen: ‘Als we een nieuw contract afsluiten, eisen ze dat er procenten van af gaan’.

De omzet van Facilicom lag in het eerste kwartaal van 2009 op het niveau van eind vorig jaar. De topman houdt voor heel 2009 rekening met een gelijke of iets lagere omzet.

De cateringpoot van Facilicom onder merk Prorest, boekte afgelopen jaar een forse winst. Behaalde Prorest in 2007 nog 30,7 miljoen euro omzet. Vorig jaar was dit opgelopen tot 37,7 miljoen euro. Een omzetstijging van maar liefst 23 procent. Begin dit jaar gaf Prorest-directeur Dick Bennick nog aan te verwachten dat de jaaromzet over 2008 uit zou komen op 32 miljoen euro.