Resultaten campagne Werkfruit later bekend

Resultaten campagne Werkfruit later bekend

De resultaten van de campagne om het gebruik van fruit op de werkplek te stimuleren komen later dan gepland. De bijeenkomst waarbij de cijfers bekend gemaakt zouden worden is uitgesteld van 15 september naar 7 oktober. De organisatie kreeg het programma niet rond.

Tijdens de bijeenkomst op 7 oktober in Theeschenkerij De Boomgaard in Benthuizen presenteert het GroentenFruit Bureau de resultaten van de Campagne Werkfruit. Deze startte begin vorig jaar en streeft ernaar om het gebruik van fruit op de werkplek te stimuleren. Het productschap Tuinbouw zal het onderzoek naar de positie van werkfruit onder Nederllandse bedrijven toelichten.

De volgende zaken komen aan bod: uitleg van de campagne, concrete campagneresultaten, presentatie van de resultaten van een onderzoek onder bedrijven naar werkfruit. Een gastspreker van Achmea Vitale praat over hun preventiebeleid bij bedrijven en de rol van werkfruit daarbinnen.

Out of home

De campagne Werkfruit past in het beleid van het GroentenFruit Bureau om de zogenaamde ‘out of home' beschikbaarheid van fruit vergroten. Dus niet alleen bij de groenteman of de supermarkt, maar overal buitenshuis waar mensen op het idee kunnen komen om even iets te snacken - maar dan wel de gezonde variant.

De door de EU ondersteunde campagne Werkfruit richt zich specifiek op de bevordering van appelconsumptie op de werkvloer. Werkfruit hét initiatief dat de gezondheid van werknemers stimuleert door het tussendoor beschikbaar krijgen van groenten en fruit op de werkplek.

Meer nieuws over bedrijfscatering: