Binding werknemer met Sodexo vraagt aandacht

Binding werknemer met Sodexo vraagt aandacht

Medewerkers van Sodexo hebben een grote binding met hun opdrachtgever en de mensen die er werken. De band met Sodexo zelf kan beter. Dat laat de nieuwe HR Directeur van Sodexo, Mirella Bouweriks, weten in een interview.

Bouweriks is sinds eind 2009 in dienst bij de cateraar. Daarvoor werkte ze bij Orbis Medisch en Zorgconcern in Sittard-Geleen. In het FNV-magazine Horeca Info wordt haar gevraagd naar haar ervaringen met de (contract)cateringbranche.

Een van de antwoorden van de directeur HR luidt: ‘Werknemers hebben een grote binding met de klanten op de locatie en veel passie voor hun werk. De binding met Sodexo als werkgever vraagt aandacht.’

Onzekerheid

Vooral de wisseling van contracten is Bouweriks opgevallen. ‘Mensen worden van links naar rechts geschoven.’ Daar komt volgens haar onzekerheid voor de medewerkers uit voort. ‘Hou je je uren nog bij je nieuwe werkgever? Hoe zit het met reiskosten en andere arbeidsvoorwaarden? Dat stress opleveren, waardoor mensen werkdruk ervaren.’

Volgens Bouweriks is er daardoor echter geen sprake van ‘onevenredig hoge werkdruk’. ‘Dat zie ik bevestigd in een rapport van de Stichting Kwaliteit van de Arbeid voor de contractcateringbranche (SKA)’.

Bouweriks is bij Sodexo het eerste vrouwelijk directielid ooit. Ze zegt in het interview dat ze zich sterk wil maken voor meer vrouwen op hogere posities in de contractcatering.

Meer Sodexo: