Beveiliging en receptie scoren beter dan bedrijfsrestaurant

Beveiliging en receptie scoren beter dan bedrijfsrestaurant

Beveiliging en receptie worden in bedrijven hoger gewaardeerd dan het bedrijfsrestaurant. Dit blijkt uit de klanttevredenheidsindex van de Facility Performance Standard (FPS). Deze brengt de waardering voor facilitaire diensten in kaart.

Martijn Bazen, Senior Consultant bij Hospitality Consultants, publiceert in Misset Catering 1, dat vrijdag 18 februari verschijnt, over de FPS. Uit zijn artikel blijkt dat bezoekers van bedrijfsrestaurants kritisch zijn ten aanzien van prijs en kwaliteit. ‘Ze zien de professionalisering van de catering niet terug in hun bedrijfsrestaurant.’

Het restaurant scoort met een 6,6 aanzienlijk lager dan de beveiliging en de receptie. ‘Maar de inrichting en de cateringservices worden hoger gewaardeerd dan drie jaar geleden’, aldus Bazen.

Met het jaarlijks publiceren van gemiddelde rapportcijfers biedt de index facilitaire organisaties de mogelijkheid om de tevredenheid van eindgebruikers te benchmarken met andere vergelijkbare organisaties. In Misset Catering worden de ontwikkelingen van de laatste jaren binnen de contractcatering belicht.