Sodexho haakt met de biologische themaweek in op de groeiende belangstelling van consumenten voor het maken van biologische keuzes. In meer dan de helft van alle Sodexho-restaurants hebben consumenten kunnen ontdekken dat biologisch niet alleen een bewuste keuze, maar vooral bijzonder lekker kan zijn. Het doel van de actie is te komen tot een blijvend biologisch en ecologisch aanbod in de bedrijfsrestaurants.
Training biologisch cateren
De themaweek ‘Proef de aandacht’ werd in de Sodexho-restaurants ondersteund met een uitgebreid promotiepakket. Consumenten kregen bij aankoop van een biologisch themagerecht een kanskaart voor een diner voor twee. Aan deze actie - met een speciale actiesite - namen aanzienlijk meer consumenten deel dan aan voorgaande acties en promoties. Voor de betrokken Sodexho-medewerkers is een speciale training ‘Biologisch cateren’ ontwikkeld.
Ook in zorg hoge ogen
Na het succes van deze themaweek wordt de biologische themaweek komend najaar herhaald. Ook in de zorg blijkt een groeiende vraag naar biologische producten en maaltijden.