Compass mikt op meer overnames

Compass mikt op meer overnames

Hoewel de inkt van het overnamecontract van Avenance Nederland door Compass nog nauwelijks droog is, denkt managing director Paul Tijs van Compass Group al na over nieuwe overnames. Hij wil hiermee de omzet van de cateraar verdubbelen van 300 naar 600 miljoen euro.

‘Compass Group heeft een groeistrategie. En hoe hard en goed we ook werken: in de concurrerende Nederlandse markt kunnen we het doel van 600 miljoen euro omzet nooit alleen bereiken door meer klanten binnen te halen. Daarom zijn nieuwe overnames nodig,’ zegt Paul Tijs tegen Out of Home shops.

Behalve de zoektocht naar interessante overnamepartijen staan er volgens Tijs nog meer uitdagingen te wachten de komende jaren. ‘Het toenemende aantal (Europese) aanbestedingen is een probleem. Als je de voorwaarden in ogenschouw neemt, dan vraag je je wel eens af of het de moeite wel loont.’

Net na zijn aanstelling eind 2009 zei Tijs al tegen Misset Catering dat de ambitieuze omzetdoelstellingen van het moederbedrijf alleen behaald kunnen worden door overnames.