Duurzaam is een tool om populair te doen

Duurzaam is een tool om populair te doen

Het begrip duurzaam is een tool om populair te doen. Dat zei Gertjan van der Loo van het gelijknamige partycateringbedrijf tijdens een themadag van het Genootschap voor Eventmanagers in Den Bosch. Deze dag stond in het teken van partycatering. Negen partycateraars deden mee een discussie en lieten daarna tijdens een exclusieve proeverij zien wat ze in huis hadden.

De aanwezige cateraars spraken over duurzame ideeën en initiatieven. Ze zijn allemaal druk in de weer met zaken als duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. ‘Wij natuurlijk ook’, zei Van der Loo ‘Maar we mogen niet vergeten dat wij als partycateraars moeten zorgen voor verwenmomenten. Zo’n evenement duurt doorgaans een uurtje of zes, laat de mensen vooral genieten.’ Hij liet weten dat ‘eerlijk koken’ de basis is van het verhaal.

Bob Hutten van Hutten Catering reageerde: ‘We kunnen zo niet door blijven gaan. We eten te veel, dat trekt de aarde straks niet langer. We moeten er gezamenlijk aan gaan werken dat we zo duurzaam mogelijk met de aarde omgaan.’

Hutten droeg enkele suggesties aan met betrekking tot partijen en feesten: ‘Denk na over frontoffice concepten. Bied gasten minder keuze zodat er ook minder overblijft.’ Tegen de eventmanagers: ‘We zouden graag exact willen weten wat uw gasten willen eten. En hoeveel. Zodat we de hoeveelheden daar op af kunnen stemmen en duurzamer kunnen gaan cateren.’