Financiële crisis raakt lunch

Financiële crisis raakt lunch

De financiële crisis raakt ook de bedrijfscatering. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de consumenten bezuinigt om de middagmaaltijd. Consumenten zijn voorzichtiger geworden met geld uitgeven.

Dat meldt Postbank Economisch Bureau, die onderzoek deed. Van de 41.000 respondenten bezuinigt 25 procent op de lunch in vergelijking met vorig jaar. 68 procent van de gepeilde bezoekers bezuinigt niet op de middagmaaltijd. 7 procent weet het niet.

De onderzoekers melden dat consumenten mogelijk liever op ‘grote dingen’ bezuinigen, zoals vakantie. Dit in plaats van dagelijks terugkomende zaken zoals de lunch. Verder stelt het onderzoek dat menden die altijd luxe broodjes halen in het bedrijfsrestaurant makkelijker kunnen besparen dat werknemers die een voordelige lunch van huis meenemen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 36 procent minder dan drie euro uitgeeft aan een lunch. Bijna een kwart (23 procent) geeft drie tot vijf euro uit en 7 procent komt boven de vijf euro uit.