Nieuw Sodexo-concept: calorieën op kassabon

Nieuw Sodexo-concept: calorieën op kassabon

De laatste trends en ontwikkelingen in de cateringmarkt. Die biedt het nieuwste concept voor bedrijfsrestaurants van Sodexo. Bij Daily Essentials draait het allemaal om 'Healthy, Well-being, Sustainable en Quality'. Eerst vindt er een pilot plaats.

De proef draait de komende drie maanden in 16 Sodexo-restaurants, verspreid over heel Nederland en gesegmenteerd naar kleine, middelgrote en grote locaties. Daily Essentials staat voor gezonde voeding van de hoogste kwaliteit, altijd vers, veel variatie, maatschappelijk verantwoord en - natuurlijk - erg lekker, aldus Sodexo.

Kassabon

'Iedereen weet het: gezonde voeding draagt bij aan een goede gezondheid. Binnen het concept bieden wij een gebalanceerde menucyclus aan, die voortdurend wisselt en inspeelt op seizoenen en trends. Binnen elke productgroep is er een ruime keuze aan

gezonde(re) producten, waaronder producten met het Ik Kies Bewust-logo', wordt gemeld in een persbericht.

De consument wordt ruim voorgelicht over de herkomst en bereidingswijze van het product. Bovendien worden de calorieën van de artikelen/producten automatisch op de kassabon vermeld.

Ook duurzaamheid klinkt door in het Daily Essentials foodconcept, waarmee Sodexo inspeelt op de beleving van de consument. In elke productcategorie kunnen de gasten dagelijks biologische keuzes maken. Ook zijn er afspraken gemaakt met leveranciers rondom kleinere verpakkingen: dat betekent minder afval voor een beter milieu.

Designers

Jonge talentvolle designers hebben geadviseerd bij de selectie van de presentatiematerialen. Het resultaat is een eigentijds en puur ontwerp dat de ambachtelijkheid van de producten versterkt, zonder de functionaliteit uit het oog te verliezen.

Peter van der Vorm, Directeur Food Services: 'De consument heeft zijn blik onherroepelijk op verantwoorde, gezonde en ‘groene’ producten gericht en is uit op authentieke food experiences. Met het totaalconcept Daily Essentials speelt Sodexo hierop in. Met een eigentijdse, eerlijke en verantwoorde uitstraling geven we de trends aan richting onze cliënten en consumenten.'