Nieuwe aanpak publiekscatering GelreDome kost 'tonnen

Nieuwe aanpak publiekscatering GelreDome kost 'tonnen

De publiekscatering van GelreDome in Arnhem heeft een nieuwe look and feel gekregen. De naam luidt Proef GelreDome, Lekker eten en drinken. Het uitgebreide f&b aanbod in het 'Grootste Theater van Nederland' wordt sterk gepromoot. De investering bedroeg 'enkele tonnen'.

Dat zeggen GelreDome-directeur Jasper van Amstel en Ronny Hooch-Antink, directeur Loc7000. Die laatste is een organisatiebureau voor grote evenementen en samen met de B.V. Exploitatiemaatschappij Gelredome eigenaar van GelreDome Publiekshoreca. De nieuwe aanpak is geïntroduceerd tijdens Monsterjam, een event met grote monstertrucks. (foto 1 + 2)

Van Amstel: ‘Uit enquêtes kwam naar voren dat de bezoekers positief verrast waren over het assortiment en de kwaliteit van ons eten en drinken.’ Hooch Antink: ‘Daar hebben we nu een label opgeplakt.’

Kleuren

Van Amstel: ‘We willen bezoekers al vooraf laten weten wat het aanbod is.’ De f&b wordt gepromoot in flyers (3). Het assortiment kan per event worden aangepast. De flyers worden uitgedeeld op het centraal station in Arnhem, in pendelbussen en op het parkeerterrein van GelreDome.

Grote billboards op het terrein van het evenementencomplex, een website en videoboodschappen (4) op de schermen die in de horecaruimten van GelreDome hangen zorgen voor verdere promotie. De cateringoutlets zijn ook aangepakt. Om de counters zijn grote arcades geplaatst.

Die bogen hebben ieder hun eigen kleur (5, 6 + 7). Rood staat voor Food, coffee & juices, zwart voor Vietnamese food, geel voor Frites & Snacks en groen voor Drinks. ‘Zo moet voor iedere bezoeker sneller duidelijk zijn waar hij moet wezen’, aldus Van Amstel.

Acties

In de flyer staat telkens een plattegrond van het stadion waarin ook de diverse outlets staan aangegeven (8). Ook (prijs)acties met producten van de ‘founders’ zijn hierin opgenomen. De founders zijn La Place, Heineken, Mr. Long, Vrumona en Roode Pelikaan.

Die hebben ook financieel geparticipeerd in Proef GelreDome, zegt Hooch Antink. ‘De totale investering loopt in de tonnen. Uiteindelijk moet het leiden tot een omzetverbetering van minimaal twee procent.’

‘Het belangrijkste is dat de associatie GelreDome en goede horeca voor de bezoekers een automatisme gaat worden’, vult Van Amstel aan. ‘Bovendien willen we onze service nog meer verhogen en nog meer beleving brengen. Daarmee vergroot GelreDome tegelijkertijd haar aantrekkelijkheid voor organisatoren en artiestenpromotors’.

Een horecatent (10) die voor ieder groot event buiten op het voorterrein wordt geplaatst moet ook zorgen voor meer beleving (en additionele omzet). ‘Met passende muziek en een passend assortiment van eten en drinken. Echt maatwerk’, legt Hooch Antink uit.

Eind dit jaar en begin volgend jaar worden bezoekers geënquêteerd over Proef GelreDome. ‘Maar het heeft tijd nodig, want je vraagt in principe om een gedragsverandering van mensen.’