Verkoop HiFri moeizaam door crisis

Verkoop HiFri moeizaam door crisis

De verkoop van de verleden jaar door Ardriaan Verdaasdonk geïntroduceerde 'stoom'-frituur HiFri verloopt moeizaam. Volgens Verdaasdonk door de lastige economische situatie.

Verdaasdonk zegt op de website FD.nl (Financieele Dagblad) dat bedrijven door de crisis minder bereid zijn te investeren. 'We hebben klanten gehad die hadden toegezegd en vervolgens 30 procent van de werknemers op straat moesten zetten. Dan kopen ze geen apparaat van euro 10.000, ondanks de terugverdientijd van nog geen 2,5 jaar.'

De ondernemer verwacht dat vanwege de toenemende focus op gezonde voeding de machine uiteindelijk wel zal gaan verkopen. De HiFri bakt immers frites en snacks met hete lucht en stoom. Frituren zonder vet is volgens hem geen hype en over een jaar of zeven bakt zeker 25 procent van de bedrijfsrestaurants in de HiFri.

Hij heeft daarbij zijn hoop ook gevestigd op de grootmachten binnen de industrie. 'Het zou gaaf zijn als McDonald's op den duur gaat frituren zonder vet met de HiFri.'