Werknemers geven bedrijfscatering een 7,4

Werknemers geven bedrijfscatering een 7,4

Het rapportcijfer dat werkend Nederland aan bedrijfscatering geeft is een 7,4. Dit blijkt uit een groot onderzoek naar facilitaire dienstverlening binnen Nederlandse bedrijven. De beoordeling van de vriendelijkheid van de cateringmedewerkers is opvallend.

Gemiddeld genomen wordt de bedrijfscatering in Nederland met een 7.4 gewaardeerd. Ten opzichte van 2008 is de tevredenheid over het prijsniveau, de wachttijd voor de kassa en kwaliteit van de koffieautomaten gestegen, alhoewel het prijsniveau nog steeds relatief laag scoort.

Men is minder tevreden over de vriendelijkheid van de cateringmedewerkers. Opvallend is het alleszins acceptabele rapportcijfer dat voor ‘vriendelijkheid’ wordt gegeven; een 7,9. Dat blijkt uit een onderzoek van Integron naar facilitaire dienstverlening binnen Nederlandse bedrijven. Integron deelde de uitkomsten over catering exclusief met Misset Catering.

Knelpunt

Het grootste knelpunt bij catering betreft het prijsniveau. Al merkt Integron hierbij op dat prijs vaak relatief laag wordt beoordeeld in onderzoeken. Hygiëne vormt ook een belangrijk verbeterpunt. De hygiënische omgang van medewerkers met de producten waar zij mee werken wordt over het algemeen positief beoordeeld met een 7.8.

Desondanks geeft 31% van de eindgebruikers aan dat het nog beter kan. Ook de kwaliteit van de koffieautomaten vormt een belangrijk verbeterpunt. Het onderzoek besloeg tien kwaliteitsgebieden: gebouw, schoonmaak, catering, werkplek, klimaat, beveiliging, receptie, servicedesk, kopieer- en printomgeving en afval.

Voor het tevredenheidsonderzoek zijn eind 2009 4.400 werkenden in elf sectoren van de Nederlandse economie ondervraagd. Het rapportcijfer voor het totaal van de facilitaire taken steeg van 6,98 naar 7,39. Werknemers zijn vooral niet tevreden over de manier van schoonmaken bij hun bedrijf.

Meer bedrijfscatering: