De koffiecorner biedt een uitgebreid productaanbod, inclusief 100% Fairtrade premium Starbucks espresso, thee en speciale dranken zoals de populaire Starbucks Frappuccinos®. Bovendien zal de locatie, met diverse laptopfaciliteiten, functioneren als een plek waar studenten bijeen kunnen komen om te overleggen, samen te werken en te ontspannen.
Albron wil met deze samenwerking inspelen op de behoeften van studenten. Marc Verweij, businessmanager Campus bij Albron: ‘De afgelopen periode is Albron in samenwerking met Erasmus Universiteit een verbetertraject gestart rondom eten en drinken op de campus. Hierbij staat de belevingswereld van de student centraal.’
De uitbreiding naar het onderwijssegment maakt deel uit van Starbucks’ strategie om in de breedte te groeien. ‘Starbucks wil graag daar zijn waar zijn klanten dat verwachten, of dat nou op kantoor, in de trein, in de winkelstraat of op de universiteit is’, aldus Brandon Woodruff, Director Business Alliances van Starbucks EMEA.