Catering Alliantie Nederland doet ook aan belangenbehartiging

Catering Alliantie Nederland (CAN) heeft drie pijlers gekozen waarmee het de subtop van cateraars wil verenigen onder de noemer CAN 2.0. De 'club' streeft naar commerciële samenwerking, inkoopsamenwerking én belangenbehartiging, aldus Outofhome-shops.nl.

Catering Alliantie Nederland (CAN) heeft drie pijlers gekozen waarmee het de subtop van cateraars wil verenigen onder de noemer CAN 2.0. De ‘club’ streeft naar commerciële samenwerking, inkoopsamenwerking én belangenbehartiging, aldus Outofhome-shops.nl.
Piet Berkers van CAN zegt. ‘We willen gezamenlijk inschrijven op aanbestedingen en formuleontwikkeling faciliteren, willen een platform zijn voor gezamenlijke inkoop van zowel food als non-food en last but not least streven we ernaar om de belangen van deze cateraar te behartigen.’
Volgens Berkers zijn de eerste toezeggingen van diverse geïnteresseerde cateraars inmiddels ontvangen en wordt de komende periode alle input verwerkt. Uiterlijk begin juni zal duidelijk worden of één en ander groen licht krijgt en of de CAN er daadwerkelijk écht gaat komen.
Middelgrote cateraars spraken de hoop uit dat CAN zich ontwikkelt als tegenhanger van Veneca, brancheorganisatie van de tien grootste cateraars van het land. Veneca is bij de middelgrote cateraar niet erg geliefd. CAN streeft naar twaalf leden per medio 2012 en twintig in december van dit jaar. De leden vertegenwoordigen ieder een afgebakend postcodegebied. De alliantie mikt op bedrijven met een jaaromzet van tussen de twee en tien miljoen euro.