Campagne moet leiden tot betere koffie op het werk

Campagne moet leiden tot betere koffie op het werk

Ruim de helft van de werknemers is van oordeel dat ze beter presteren als er op het werk lekkere koffie verkrijgbaar is. Dat blijk uit onderzoek. Stichting Max Havelaar en Red Beans maken hier melding van. Ze laten tevens weten van start te gaan met een campagne die moet leiden tot betere koffie op het werk.

‘Wil jij ook lekkere koffie op het werk? Geef dan nu je baas aan en strijd mee voor heerlijke en eerlijke koffie! Wie weet start je straks je werkdag met een versgemalen espresso of perfecte latte macchiato’, aldus Max Havelaar.

Uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy blijkt dat ruim de helft van de ondervraagden denkt beter te presteren als er goede koffie op het werk geschonken zou worden. 71% zou het waarderen als zijn werkgever Fairtrade gecertificeerde koffie zou aanbieden en zelfs 73% van de ondervraagden vindt dat duurzame en lekkere koffie op het werk vanzelfsprekend zou moeten zijn. Reden genoeg voor koffiebrander Redbeans en Stichting Max Havelaar om campagne te voeren voor echt lekkere koffie op het werk onder de noemer van ‘Geef je baas aan'.

De campagne biedt medewerkers de kans om de kwaliteit van de koffie op het werk ter discussie te stellen. Zo kan er ‘aangifte' gedaan worden via http://www.geefjebaasaan.nl/ waarbij de koffiebaas een mail ontvangt met het verzoek om voortaan echt lekkere koffie aan te bieden aan zijn medewerkers en bezoekers. Daarnaast zijn er actieposters en stickers  met slogans als ‘geen slappe hap, stop die bruine drab' die geplakt kunnen worden op de koffieautomaat. Deelnemers aan de campagne maken kans op een gratis barista voor een dag.

Om de koffiebaas een extra duwtje in de rug te geven biedt Redbeans dit najaar 30% korting op een espresso koffiemachine.