Fairtrade@Work zoekt deelnemers voor campagne

Fairtrade@Work zoekt deelnemers voor campagne

Nederlanders staan in de top vijf van grootste koffiedrinkers ter wereld. En we klagen er ook graag over, want veel mensen vinden de koffie op hun werk niet lekker. Daar gaat Stichting Max Havelaar iets aan doen, zo meldt Fairtrade@Work.

Om het gebruik van goede én Fairtrade producten op het werk te stimuleren, lanceert Stichting Max Havelaar de Fairtrade@Work campagne voor cateraars en bedrijven. Doe mee en organiseer een activiteit waarbij Fairtrade centraal staat, zoals een koffieproeverij, lunch of borrel. Deelnemers maken kans op een Redbeans espresso koffiemachine voor op het werk of een barista-cursus samen met tien collega’s!

Het aanbod van producten met het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade neemt voortdurend toe. Naast koffie kunt u op het werk genieten van Fairtrade thee, broodbeleg, sappen, zoetwaren, frisdrank, suiker, bananen en ananassen. Fairtrade garandeert dat de boeren in ontwikkelingslanden onder goede omstandigheden kunnen werken. Bovendien ontvangen zij een eerlijke prijs voor de producten waarmee zij kunnen investeren in een betere toekomst en een schoner milieu. Kortom, met Fairtrade is het dubbel genieten: een heerlijk product voor u en een eerlijke beloning voor de boer!

Cateraars en bedrijven worden opgeroepen om tijdens de eerste week van november (29 oktober t/m 2 november) een activiteit te organiseren met Fairtrade producten. De winnaars ontvangen het Gouden Dienblad, een eervolle prijs waarmee het duurzame karakter van de bedrijfsvoering wordt benadrukt. Daarnaast maken deelnemers kans op een Redbeans espresso koffiemachine voor de lekkerste koffie op het werk. Ook trakteren wij het bedrijf met de origineelste Fairtrade activiteit op een professionele barista workshop waar je samen met collega’s de mooiste koffies leert bereiden. Aanmelden kan t/m 22 oktober via www.fairtradeatwork.nl.

Op 30 oktober maakt een jury de winnaars bekend. Criteria als originaliteit, aantal Fairtrade producten dat wordt gebruikt, het bereik van de activiteit en actieve communicatie, zullen bepalend zijn in het juryoordeel.