SAB lanceert biologisch koffiemerk Pure Moments

SAB lanceert biologisch koffiemerk Pure Moments

Pure Moments is het koffieconcept van SAB Catering. Onder dezelfde naam heeft SAB nu ook een eigen koffiemerk op de markt gebracht. De Pure Moments koffiebonen hebben zowel een Fairtrade als een biologisch keurmerk.

Dankzij Fairtrade ontvangen miljoenen boeren in ontwikkelingslanden een eerlijke prijs en kunnen zij zelf investeren in een betere toekomst. Deze private label duurzame koffie wordt vakkundig gebrand en heeft een unieke, zachte pure koffiesmaak.

Hans van Doorn, adjunct-directeur SAB: ‘Met deze eerlijke koffie is ons koffieconcept Pure Moments compleet. De koffiesmaak is zacht en puur met een vleugje chocolade. Elk kopje koffie krijgt een mooie hazelnootkleurige crèmelaag.’

De Pure Moments koffiebonen worden al in veel koffiecorners bij opdrachtgevers van SAB gebruikt. Kiezen voor Fairtrade koffiebonen kan opdrachtgevers helpen bij de invulling van de toenemende duurzaamheidswensen.

De keuze van het koffiemerk wordt door de opdrachtgevers van SAB zelf bepaald. Van Doorn: ‘Op onze vijf horecalocaties IJgenweis eten & drinken wordt uitsluitend de verantwoorde Pure Moments koffie geschonken. De Pure Moments koffiebonen zijn ook op deze horecalocaties te koop voor de consumenten thuis.’