Bedrijfsrestaurant bedreigd door alternatieven

Bedrijfsrestaurant bedreigd door alternatieven

Het bedrijfsrestaurant is voor werknemers dé plek om te lunchen. Al vormen alternatieven als thuis en de pompshop een steeds grotere bedreiging. Dat blijkt uit onderzoek van Foodstep dat donderdagmiddag werd gepresenteerd tijdens het Eerste Nationaa; Catering Congres op de universiteit van Wageningen.

‘De huidige groei in de buitenshuis consumptie in ogenschouw nemende, is de verwachting dat de komende jaren steeds meer consumenten gebruik zullen maken van aanwezige alternatieven in de directe omgeving voor de lunch op het werk’, meldt Foodstep bij monde van directeur Theo van Brussel.

De alternatieven naast het bedrijfsrestaurant worden steeds belangrijker. Broodjes en melk thuis drinken is alternatief nummer 1, gevolgd door onder meer supermarkt, lunchroom, markt en pompshop.

Meer dan 30 procent van de werkende Nederlanders komt niet elke werkdag in het bedrijfsrestaurant. Bijna driekwart van de werkende Nederlanders neemt minimaal één keer iets te eten en drinken van huis voor op het werk. Bijna de helft neemt iets mee van huis om tussen de werkzaamheden door te nuttigen.

In het Misset Catering Dossier (december) meer aandacht voor de meest recente Foodstep-cijfers over contractcatering.

Meer nieuwsberichten over de Misset Catering Awards: